Dag 9, Min tro

Jag har aldrig trott på Gud. 
Jag vet faktiskt inte varför, ibland önskar jag att jag skulle göra det. Att liksom ha en tro på något, något att förlita sig till. Men jag har inte det, och det går nog inte bara att få bara sådär.

Jag tror inte på att Gud skapade jorden och de där heller, jag tror på Big Bang. Jag tror inte heller på någon Högre Makt. Jag tror mer på ödet och sånt där, fast jag vet inte.

Jag TROR att allt händer av en anledning, av ödet. Fast jag vet inte alltid vilka anledningar som finns bakom allting. Jag vet inte. Jag tror inte på ett liv efter döden heller, eller gör jag? Jag vet inte. Jag vill inte tro att man bara försvinner. Att ingenting händer. När jag var yngre undrade jag alltid "Ligger man bara och drömmer svart i miljarder år?" Den tanken skrämde mig alltid. Jag vet fortfarande inte. Men något kanske händer med själen? I dont know.

Det är svårt att veta när man inte kan få något direkt svar. 
Faith.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0